Search

Το horror fiction συναντά το doom sludge metal επί σκηνής


* for English press here


γράφει η Μαρία Κούβαρου


Ένα doom sludge metal συγκρότημα συναντά επί σκηνής έναν πρωτοπόρο του horror fiction και του αμερικανικού weird, γνωστό ως έναν από τους πατεράδες του ψυχολογικού θρίλερ. Πρόκειται για την πρώτη metal μουσική θεατρική παράσταση που στεγάζεται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σε σκηνοθεσία της Γεωργίας Ανδρέου και με ζωντανή μουσική από τους Okwaho. Γράφω αυτό το άρθρο με μια μικρή πικρία, γιατί αν μπορούσα να βρεθώ στην Αθήνα δεν θα την έχανα με τίποτα.


Ο τίτλος της παράστασης, «Λέσχη Γονεοκτόνων».




Κάποιοι χαμογελάτε ήδη συνωμοτικά, αναγνωρίζοντας τον τίτλο της αμφιλεγόμενης, καυστικής συλλογής διηγημάτων του Αμερικάνου Ambrose Bierce (1842-1913), ή του "Bitter Bierce", όπως αποκαλούσαν αυτόν τον δημιουργό που έγραφε ιστορίες βίαιης σάτιρας σε μια πρόζα ξηρή και με μεγάλες δόσεις μαύρου χιούμορ.


Η παράσταση είναι μια σπονδυλωτή ανατομία της βίας. Μια cult, γκροτέσκα, βιτριολική, παρανοϊκή, αλλά στέρεα αλλόκοτη μαύρη αλληγορία για το τι μπορεί να οδηγήσει έναν άνθρωπο στο κακό (και στο ακόμα χειρότερο). Το έργο αποτελείται από τέσσερις ιστορίες, μέσα από τις οποίες οι ήρωες αφηγούνται με ωμότητα, παγερή ειρωνεία, και αυτοκυριαρχία, πώς σκότωσαν γονείς και λοιπούς συγγενείς, κάτω από συνθήκες ιδιαζόντως ειδεχθείς. Η σκηνοθέτις επιδιώκει να ενορχηστρώσει τον κυνισμό. Να βυθιστεί, μαζί με τους αντι-ήρωες στο υποσυνείδητο του καθενός και να ερευνήσει όχι γιατί ο Bierce έγραψε ένα τέτοιο έργο, αλλά με ποιον τρόπο οι άνθρωποι εξακολουθούμε να συνδεόμαστε με αυτό.

Η «Λέσχη Γονεοκτόνων» είναι μια κραυγή αφύπνισης γιατί αυτό που διαδραματίζεται μπροστά στα μάτια μας δεν είναι παρά το αποτέλεσμα αυτού που έχει ήδη καλλιεργηθεί, αυτού που η κοινωνία έχει επιτρέψει να δημιουργηθεί.


Σε ένα άρτιο συνταίριασμα λογοτεχνίας, θεάτρου και μουσικής, δεν προκαλεί έκπληξη η μουσική επένδυση των τεκταινόμενων με doom sludge metal ήχους, και μάλιστα ζωντανά επί σκηνής, σε πρωτότυπη σύνθεση από τους Okwaho. Σε αυτή την περίπτωση αντιλαμβανόμαστε ότι δεν πρόκειται για απλή μουσική επένδυση, αλλά για δημιουργία "διάθεσης" και σε κάποιο βαθμό για συμβολική "εξωτερίκευση" των εσωτερικών διεργασιών που διέπουν τους πρωταγωνιστές τόσο κατά τις ειδεχθείς πράξεις τους, όσο και κατά την εξομολόγηση αυτών. Όπως γράφει και το σχετικό δελτίο τύπου, "οι σκοτεινές μελωδίες και οι οργισμένες νότες των Okwaho φωτίζουν τον ψυχισμό των ηρώων, πλαισιώνουν τη δράση και συμπαρασύρουν τους θεατές σε ένα ασφυκτικό κλοιό".



Οι Okwaho («λύκος» στη γλώσσα των Μοϊκανών) δημιουργήθηκαν το 2013 με έδρα την Αθήνα. Ο ήχος τους είναι ένα μείγμα doom, sludge και stoner με κοινωνικοπολιτικό και ενίοτε πιο προσωπικό στίχο. Τον Μάρτιο του 2018 κυκλοφόρησε ψηφιακά ο πρώτος τους δίσκος, Okwaho, ενώ τον Νοέμβριο βγήκε σε cd σε μια, πρωτότυπη όσο και ακραία, χειροποίητη συσκευασία από… γυαλόχαρτο! Κάπου στο ενδιάμεσο κυκλοφόρησαν το πρώτο τους βίντεο, για το κομμάτι God of Gold. Ταυτόχρονα εμφανίζονται και σε επιλεγμένα live, κι εμείς ανυπομονούμε να μάθουμε περισσότερα για τη συμβολή τους στην "Λέσχη Γονεοκτόνων".


Παραστάσεις: 21, 28 Φεβρουαρίου και 7 Μαρτίου, 9μ.μ. στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Ακατάλληλο για νέους κάτω των 17 ετών.


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση |Δραματουργία |Σκηνοθεσία: Γεωργία Ανδρέου

Πρωτότυπημουσική - ζωντανά στη σκηνή: Okwaho

Εικαστική επιμέλεια | Κοστούμια: Βασίλης Μπαρμπαρίγος

Επιμέλεια ήχου | Sounddesign: Χρήστος Παναγούλιας

Επιμέλεια κίνησης:Ζέφη Μπαρτζώκα

Σχεδιασμός μακιγιάζ: Σίσσυ Πετροπούλου

Σχεδιασμός φωτισμού:Παναγιώτης Λαμπής

Video - Graphic design:Τηλέμαχος Βαρσαμάς

Βοηθοίσκηνοθέτη: Ελίνα Φιλοπούλου, Γιάννης Παπαϊωάννου

Ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης): Δημήτρης Μανδρινός, Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος, Σπυρίδων Ξένος, Μαρβίνα Πιτυχούτη


#music #rockmusic #sludgemetal #doommetal #theatre #musicandtheatre #greece #stage #michaliskakogiannis #article #greeklanguage #aegis #aegismagazine #aegismedia #musicpress #cyprus

© 2018 Aegis Rock | Metal Magazine

  • White YouTube Icon